mandag 2. juli 2012

NM i kjøring

I helga har det vært NM i kjøring på Starum. Vi deltok i Lett Dmp.
Første stevne med den nye vogna :)) Og det funka kjempe bra, fornøyd med utstyret ja.
Fredag kjørte vi dressur. Birk gikk veldig fint i trav, fin i overgangene og voltene. Noe han ikke var så flink til var å gå rett i skritt, det hadde han nemlig bestemt seg for å ikke gjøre...Allerede under fremkjøring. Men vi kom oss gjennom programmet og jeg var godt fornøyd med veldig mange av øvelsene. Vi fikk 57,5 % og havnet på 3. plass. Ett godt utgangspunkt for resten av helgen :)
Lørdag var det maraton. Vi kjørte ikke før utpå ettermiddagen, så hadde god tid på å roe ned nervene.. eller.. god tid til å stresse opp flere nerver :P A-etappa gikk som planlagt, frisk og fin i travet og kom i mål med riktig tid. I D-etappa skritta han bra, vi var godt innafor tida. Hinderne gikk også bra. Beste tid i hinder 1 og 2 :D Veldig fornøyd med hinder 1, alt gikk som smurt, han var lett å styre og veldig ivrig. Birk stolte på meg og ga gass :) Jeg tørte å stole på at grom Rune tok ansvar for vogna også, noe som gikk veldig fint! Så litt tøffere har jeg blitt :P Det ble da noen krappe svinger, veldig gøy :) Hinder 4 var vannhinder, der viste ikke kusken helt om ponnin ville uti, men det gikk :P Det gikk ikke veeeldig fort, men absolutt fort nok. Det jeg nesten var mest fornøyd med var hvordan Birk var mellom hinderne. Han var så ivrig!! Øra fram og trava på, en fryd å se :) I maraton fikk vi 30,80 i straff og havnet på 2.plass. Vinneren fikk 31,20 så jevnt var det.
I presisjonen på søndag gikk det ganske så dårlig :P Birk var veldig klar når vi varma opp men han satte på brekket når vi kom utpå banen.. Han gikk sakte og kusken klarte ikke å styre ;) Så det gikk ned to baller.
Men det holdt til 2.plass sammenlagt, det synes jeg er ganske så stort ;) Veldig stolt over Birk nå ja ;)




Da er det bare en snau uke til avreise for fjordhest NM i Voss!! Og vi føler oss veldig klare for kjøring der. (vi skal bare trene litt presisjon, krappe svinger og gå rett i skritt ;) ) Så får jeg nesten prøve å ri litt også, jeg må nok innrømme at denne kjøringa blir mer og mer gøy og salene henger mer og mer i ro på salrommet :P

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar