fredag 4. mai 2012

Nordfjordeid dag 4

I dag har gutta på 3 år blitt mønstret på hardt underlag, hatt kjøreprøve og blitt mønstret i ringen, alene og klassevis.
Morsomt og se hingstene på nært hold. Så etter å ha sett bevegelsene, kjøreegenskapene, viljen og preget på hingstene har jeg plukket meg ut noen favoritter. Spiss hingsten synes jeg er Smedsmos Major. En fantastisk flott kar, slik jeg liker at de skal være.
De eldre gutta har også blitt mønstret i dag.
Jeg er spesilelt imponert over Klasse 1A, (dette er hingster over 6 år som allerede har kåring eller premiegrad i Norge, som er her for å se om de kan få en høyere premiegrad) disse syntes jeg oppførte seg veldig bra. Rolige og strukturerte, veldig gøy å se.
 Resultater, Bruksprøve 3-åringene.

Jeg har funnet ut at folk på Vestlandet må bruke mye mer fløte en folk hjemme. Her selger de ikke bare fløte på 3 dl. kartong, men også på halvliter og ... liter...!! Det er kult! ... og veldig smart, for oss som er glad i fløte...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar