onsdag 30. mai 2012

Pinsestevnet


I helgen var vi på vårt første kjørestevne, noe som gikk langt over forventning...
Fredagen gikk med til å pakke og ordne alt som måtte ordnes. Blir litt annet å tenke på når man skal på kjørestevne. Men jeg fikk da med meg det meste til slutt og vi satte kursen mot Starum. Birk begynner å bli en ganske rutinert skapning, så han slo seg fort til rette i gjestestallen. Vi tok oss en liten kvelds kjøretur for å strekke på bena :)

På lørdagen kjørte vi dressur. Det gikk helt OK. Birk gjorde en god innsats mens kusken ble noget nervøs :P Dressurkjørebaner ER store ;) Men da har jeg prøvd det å, og satser på en bedre innsats neste gang :) Vi havnet på en 4. plass med 56,25 %.
Så fort dressuren var overstått var det bare å begynne å gå hinder til dagen etter. Det ble noen diskusjoner om hvor vi skulle kjøre, men vi ble da enige etterhvert. Sånn blir det vel når medhjelpern er en god del tøffere enn kusken :P

Søndag var det da maraton. Dette er vel det alle gleder seg mest til, med god grunn :) A og D etappen gikk veldig fint, han holdt ett godt tempo og virket ikke veldig sliten. Ingen tidsfeil.
Medhjelpern på vogna var Rune Henriksen, vi hadde ikke greid detta uten han :) Han holdt oss i øra så vi ble klokka inn riktig, og ikke minst minnet kusken på hvor hun skulle til en hver tid!
Hinderne gikk veldig bra, gode tider og ganske så fin flyt. Ihvertfall ikke aller verst til å være vårt første stevne, synes jeg selv... Birk synes dette var veldig kjekt og dro på.
Vi kom oss til mål, alle var like hele :)
I maraton vant vi faktisk!! Fikk 23,8 i straff.. (detta med straff har jeg ikke helst skjønt enda)

Mandag var det presisjon. Det var en ganske lang bane med 15 porter. Her gikk det nok litt sakte, men vi reiv ihvertfall ingen baller.. Så får prøve å gi litt mer gass neste gang. Vi kom inn på tiden 2,22 og tok 4.plass.

Vi kjørte ganske så greit alle tre dager og endte opp på 2.plass sammenlagt med 93,80 i straff. Sigrid og Hermanto tok 1.plass.

Etter denne helgen har jeg blitt helt overbevist om at kjøring er knall moro! Dette skal vi fortsette med :)
Vi har lært og opplevd masse nytt. Og at det gikk så bra som det gjorde hadde jeg absolutt ikke forventa, så det gir jo litt motivasjon.

Arrangørene gjorde en kjempe jobb, moro å delta når alt er så godt planlagt.
Så får jeg takke Rune som gjorde en super jobb som groom :)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar