torsdag 16. august 2012

20 skudd og første skritt mot jegerprøven

Skulle jeg ha tatt Jegerprøven?? .. Det har jeg fundert på en stund. Jeg har sagt til meg selv at det ikke er noe vits å bruke masse tid på teori om jeg ikke får til skytinga.
I går kveld var jeg med på min første organiserte skytetrening på bane. 
Det var min kjære fadder Bjørn som var min skyteleder og som lurte meg ut til skytebanen. Jeg ringte han for noen dager siden for å få noen tips rundt jegerprøven, og vips så var jeg på skytebanen med full opplæring. Helt genialt!
Jeg har altså ikke skutt før.. Så jeg gleda meg stort til å prøve. Jeg vet jo også hvordan tålmodigheten min er når jeg ikke får til ting, så jeg måtte jo sånn egentlig bare få det til :)
Bjørn tok meg med på en runde rundt på området og forklarte hvordan ting skulle foregå. Deretter fikk jeg ett kurs på hvordan rifla skulle håndteres. Det var bare å følge med.
Så var det tid for å ta det første skuddet. Jeg skvatt like mye som det jeg trodde jeg ville, selv om Bjørn sa at man omtrent ikke merka det ;)
Jeg begynte med å skyte i anlegg, så jeg skulle venne meg til hvordan detta fungerte.
Det var veldig spennende!! Det gikk litt tid mellom skudda, viktig at jeg gjorde alt riktig :) Jeg rakk 15 skudd i anlegget. Ingen av skudda var dårligere en 8èr og jaggu ble det ett par midt i og :)
Etterpå ble det 5 skudd liggende. Det var mye vanskeligere og mye mer slitsomt.. Ja, det var faktisk slitsomt :P Jeg ble vel aldri helt enig med meg selv om hvordan jeg skulle ligge, men det regner jeg med at jeg finner ut av etter noen flere skudd. Jeg syntes det ikke gikk så verst og følte meg ganske så flink :)

Min første ordentlige skive, uten anlegg :)

Så ja, nå har jeg funnet ut at jeg skal ta jegerprøven... Selv med en støl skulder ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar